Welk type virus veroorzaakt een soa maar kan ook zonder seksueel contact leiden tot een lastig, besmettelijk kwaaltje dat steeds weer terug komt?

Een vraag in een werkstukje over soa's voor school. Belachelijke MBO opdrachten ook altijd..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het herpes virus kent een aantal vormen die meestal duiden op de locatie waar het zich uit ( bv genitalis , vaginalis etc. ) de overdracht van het virus geschiedt middels lichamelijk contact. Via de huid , geslachtsorganen of speekselklieren. Indien het middels een seksuele handeling is overgedragen spreekt men van een soa.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vraag is dubbel, maar volgens mij herpes, ofwel koortslip
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, dankjewel! Tuurlijk moet ik het weten, dat snap ik wel, maar om dit nou te bespreken met de smerigste leraar op school, op een Sportacademie..
Geniale wratten.
Euh, genitale wratten.